2014. már 30.

Padlógáz vagy lopakodás: NFS:Rivals Vs Thief

írta: nfrequency
Padlógáz vagy lopakodás: NFS:Rivals Vs Thief

thief-game-hd-wallpaper-1920x1080-4024.jpg

Ennél lehetetlenebb játékösszevonást nehéz találni. Az autós Need for Speed a legújabb Thief játék ellen, őrület. A képtelen teszt apropója, hogy ez az a két videojáték amivel szimultán játszom és bár első blikkre az égvilágon semmi közös nincs bennük...nos másodikra sincs, de fő a csökönyös blog admin elképzelése, szóval ez lesz, mindegy ki mennyire van felháborodva.

original.jpg

Az új Need for Speed: Rivals tulajdonképpen átlépett az előző rész gyengeségein - tudniillik a Most Wanted azért volt egy istenátka játék, mert a hétvégi gémer, csak faltól falig ment az egyébként újdonságként beadott nyílt világban - képes volt visszahozni az etalonnak tartott, Hot Pursuit hangulatát, nyakon öntve, valami lehengerlő grafikával és az online multiplayer integrációt is egész használhatóan megoldotta. Azért itt sem százas minden: A 30 FPS korlát a konzolok kapcsán szükséges lehetett, de pécén sajnos elvesz az irányítás minőségéből. Van már rá elvileg megoldás, de a saját tapasztalatom alapján, nem igazán működik a dolog, mivel érzhetően 30 frame/secre optimalizálták a játékot. 

need-for-speed-rivals-25065-1920x1080.jpg

Túl sok minden nem változott az NFS háza táján: morcos kocsikat tuningolunk szarrá, a versenyekből szerzett pénzből. Ami miatt rajta maradtam a cuccon, az a kontrollált káosz. Ugyanis, amellett hogy bárki mehet amerre lát, folyamatosan mennek el mellettünk az online cimborák, akiket egy gombnyomással ki lehet hívni. Ez még nem minden: Egy versenybe becsatlakozás közben, a rend éber őrei is vadásznak ránk - szintén valós játékosok - ezért egy szimpla verseny közben simán összejöhet, hogy a zsaruk elől is menekülni kell, akik akár helikoptereket is küldhetnek ránk. Egy példa: Felveszek egy sima time trial kihívást - nincs ellenfél, csak A-ból B-be kell eljutni egy megadott időintervallumon belül - közben kihívok egy versenyzőt aki mellett elhajtok, majd belefutunk egy "igazoltatásba" és ennek köszönhetően egyszerre 3 kihívást kell megugranom. Azért ennek van egy bája. Hosszútávon kapunk rengeteg fejlesztést és úgy pimpeljük a verdáinkat ahogy nem szégyelljük, de ez gondolom nem újdonság. 

A profibb NFS játékosok kedvéért: nem tudom, hogy a time trial megmarad-e, ha közben kihívunk valakit, de szerintem igen. Ha mégsem, senki ne kapjon szívrohamot a cikk olvasása közben.

Na de ennél sokkal fontosabb a Thief legújabb része. Talán elmondhatjuk, hogy a lopakodós zsáner, első saját szemszögű variánsát, ez a játék betonozta be vagy 16 évvel ezelőtt. Pont ezért, igen nagy volt az elvárás és sajnos a nemzetközi tesztpontszámokat nézve, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket....mások szerint. Az én véleményem, hogy a dolog működik. A drága rajongók azt felejtették el, hogy ez mindig is egy rétegjáték volt. Lassú, megfontolt lopakodás a városon keresztül, osonkodás egy ingatlanban, majd jön a lopizás. Ennyi? Ennyi.

thief-bemutato_screenshot_20130404135109_4_original.jpg

A grafika pécén nagyon csecse, a lopakodás elsőosztályú, mindig árnyékban kell maradni, de egy viharos éjszakán a villámlással is számolni kell és még a lábunk előtt heverő üvegekre is vigyázni kell, nehogy belerúgjunk. Az ellenfelek hülyék mint a segg, de a hangulat kárpótolja azokat akik a zsánert kedvelik. Sokan szidják a történetet is, amivel kapcsolatban annyit mondanék el, hogy pont nem érdekel. Ez egy virtuális sakktábla, enyhén debil ellenféllel de hamisítatlan dark fantasy hangulattal. Az egyre komolyabb ketyerékkel, egyre összetettebb stratégiákat alkalmazhatunk, az adott rablás kapcsán. Tény, hogy a játék hülyegyerekmódra is végigvihető, de ha valakinek van türelme és képes elvonatkoztatni, az egyébként igazolt hibáktól, akkor egy nagyon hangulatos taktikai, lopakodós játékot maxolhat ki cirka 15-20 óra alatt.

A legjobb az egészben, hogy a két játék tökéletesen megfér egymás mellett. Mivel más a zsáner, ha megunom a lopakodást, mehetek fékcsikorgatni, majd vissza. Ami viszont összeköti a két alkotást, az a jóismegnemis faktor. Egyik sem epikus és mindkettő küzd a középszerűséggel, miközben megfelelő hozzáállás mellett, a hangulat képes kárpótolni a játékost. Nálam működik, másnál nem biztos. Addig is amíg kijön a Dark Souls II, nálam ezek fognak pörögni.

Szólj hozzá